تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/17 - 13:18
کد خبر: 469411

آخرین واکنش‌ها به واگذاری شاسی بلند به نمایندگان؛

شاسی بلند مجلسی/ آقای قالیباف اسامی نمایندگانی که شاسی بلند گرفتند را اعلام کنید

شاسی بلند مجلسی/ آقای قالیباف اسامی نمایندگانی که  شاسی بلند گرفتند را اعلام کنید

امیرحسین ثابتی مجری صداوسیما نیز اینگونه در صفحه ویراستی خود واکنش نشان داد: آقای قالیباف شفافیت گزینشی و نمایشی به درد نمی خورد، از همینجا شروع کنید و اسامی ۱۰۰ نماینده ای که با رانت و بدون نوبت، ماشین شاسی بلند گرفته اند را اعلام کنید.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای ادعای دریافت حواله خودروهای شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس که اولین بار از سوی نماینده تبریز در مجلس و در فاصله چند روز مانده به  برگزاری جلسه استیضاح فاطمی امین وزیر سابق "صمت" مطرح شد، فضای عمومی کشور را برای چند روزی دچار التهاب کرد.

علیرضابیگی مدعی شده بود که یکی از عوامل رای نیاوردن استیضاح فاطمی در آبان 1401  واگذاری حواله خودروی شاسی بلند به 75 نفر از نمایندگان مجلس بوده است. ادعایی که بلافاصله با واکنش  وزارت صمت مواجه شد و روابط عمومی این وزارتخانه تاکید کرد که به واسطه این ادعای کذب از نماینده تبریز شکایت خواهد کرد.

البته یک روز پس از انتشار عمومی این ادعا، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز ضمن تکذیب اظهارات علیرضابیگی تاکید کرد که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه‌ای فوق‌العاده  پیش از برگزاری جلسه استیضاح، این موضوع را تعیین تکلیف کرده و نتایج بررسی‌ها را به شکل عمومی اعلام خواهد کرد.

در نهایت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان روز شنبه (9 اردیبهشت) اعلام کرد که با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی نماینده تبریز، ادعاهای مطروحه از سوی وی را کذب تشخیص داده است.

اما اظهارات دو روز پیش حجت‌الاسلام درویشیان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، ماجرای ادعای نماینده تبریز درباره دریافت حواله‌ خودروهای شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس را وارد مرحله‌ای تازه‌ای کرد.

اگرچه درویشیان دریافت این خودروها "به منظور صرفنظر کردن نمایندگان از استیضاح اولِ فاطمی امین" را تلویحاً رد کرده اما با این حال وی در اظهاراتش مسئله واگذاری حواله خودروهای شاسی بلند به تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس را تایید می‌کند.

باید مشخص شود نمایندگان دریافت‌کننده خودرو از چه طریق خودروها را گرفته‌اند

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی و سخنگوی کمسیون اصل90 در گفت و گوی تلفنی با برنامه جهان آرا صداوسیما در این خصوص گفت: تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت خودروسازی خصوصی و امور رفاهی مجلس منعقد شده بود، آن هم زمانی که هنوز ممنوعیت فروش حواله خودرو وضع نشده بود.

خضریان افزود: رئیس مجلس همان زمان با این موضوع مخالفت کرده بود و گویا این خودروها از طریق سیستم مجلس، در اختیار نمایندگان قرار نگرفته ولی از طریق همان شرکت، متاسفانه این اقدام صورت گرفته ولی بعدا شخصی که پیگیر کار بوده، برکنار شده است.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس باید بدون در نظر گرفتن اینکه چه قوه‌ای درگیر کار بوده، اطلاعات را روی هم بگذارد و از طریق بازرسی ریاست جمهوری هم پیگیری لازم را انجام دهد تا مشخص شود نمایندگان و مدیران دریافت‌کننده خودرو از چه طریق و چه واسطه‌هایی خودروها را گرفته‌اند و اسامی آنها هم اعلام شود. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

شعار«شفافیت»مجلس یازدهم

با توجه به اینکه از زمان آغاز بکار مجلس یازدهم، شعار «شفافیت» همواره به عنوان یکی از پربسامدترین کلیدواژه‌های نمایندگان این مجلس مطرح بوده، انتظار می‌رود که مسئولان مجلس در روزهای آتی اسامی تمامی نمایندگانی که بدون ضوابط قانونی و با نرخ کارخانه، خودرو دریافت کرده‌اند را اعلام عمومی کنند.

در صورت تحقق این مسئله، علاوه بر بسته شدن باب انجام اینگونه تخلفات در مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌ها، زمینه‌ شیطنت و خلاف واقع‌گویی افراد نیز از بین خواهد رفت.

امیرحسین ثابتی مجری صداوسیما نیز اینگونه در ویراستی خود واکنش نشان داد: آقای قالیباف شفافیت گزینشی و نمایشی به درد نمی خورد، از همینجا شروع کنید و اسامی 100 نماینده ای که با رانت و بدون نوبت، ماشین شاسی بلند گرفته اند را اعلام کنید.

واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای واگذاری شاسی بلندها به نمایندگان

واگذاری خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس واکنش های متعددی از جانب کاربران فضای مجازی به خصوص کاربران ویراستی و توئیتر داشته است.

حمید لشکری با انتشار عکسی از شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحه خود نوشت: کلی بهونه میتونست بتراشه برای گرفتن شاسی بلند رفت و آمدش بیشتر بود، کارش سخت تر بود، خطر همه جا دنبالش بود در عین حال کارآمد ترین بود؛ اما طلبکار نبود؛ از مردم نمی گفت اما در عمل با اون ها بود؛ پوپولیست نبود، مردمی بود و با تکه های بدنش این را اثبات کرد؛ کاش حیا کنید

یک فعال توئیتری نوشت: نماینده مجلس وضع زندگی شهید عجمیان رو ندیده، میاد میگه برای یه شاسی بلند گدابازی درنیارید؟ خجالت آوره که نسبت به بیت المال اینقدر بی تفاوتن

فعال توئیتری دیگری نوشت: لایقان پراید نوبتی! دیگه گدابازی درنیارید. شاسی بلند رو کی داده؟ کی گرفته؟

کاربر دیگری با نام رایحه نوشت: زندگی برای اکثریت مردم سخت شده و در مایحتاج روزانه خود مانده اند آنوقت 100نماینده مجلس خودروی شاسی بلند گرفته اند تازه اعتراض هم میکنند که چرا گدابازی درآوردید مگر قیمت یک ماشین شاسی بلند چقدر است؟ متاسفانه نتنها به فکر مردم نیستند بلکه داغ دل مردم شدند.

بختیاری از دیگر کاربران مجازی نوشت: آقای عباسی، مهم نیست شاسی بلند چنده مهم اینه که قیمت یک نماینده مجلس اندازه یک شاسی بلنده!

یونس نیز در این خصوص نوشت: وقتی که رهبری تذکر جدی دادند دولت و مجلس وارد بحث های حاشیه نشوند چرا یک نماینده که باید کارهای مهمتری رو دنبال کند با طرح مبهم و مجهول واگذاری خودروی شاسی بلند از سوی وزیر صمت وقت مجلس و دولت رو گرفته است؟ آیا طرح ها و لوایح مهمتری برای بررسی نیست؟

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
جزئیات جدید و مهم از تعداد پهپادها و موشکها در حمله ایران به اسرائیل
امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد
دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین +عکس
زیر گرفته شدن چند نظامی اسرائیلی در حیفا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top